• Combinatie 2
  • Dingoes
  • Opella
  • Combinatie
  • 2Wielercentrum

Borduren

Digitaliseerkosten.

Oftwewel de kosten voor het maken van een borduurpatroon. Dit zijn zeer specifieke - eenmalige - kosten, die op de pagina Digitaliseren uitgelegd worden. Digitaliseerkosten zullen liggen tussen € 20,00 (excl. BTW) voor een eenvoudig logo, tot € 180,00 (excl. BTW) voor een zeer complex en/of veelkleurig logo. Wij zullen deze altijd apart in onze opgaves vermelden. Voor het maken van een patroon bestaand uit enkel tekst in een 'standaard' lettertype berekenen wij geen digitaliseerkosten. Wij beschikken over ruim 13.000 verschillende lettertypes, daarom vragen wij u, indien u een specifiek lettertype wenst, ons de naam van het gewenste (TrueType) lettertype te noemen en/of dit lettertype met uw aanvraag mee te sturen.

Stelpost.

Dit zijn de kosten voor het opzoeken van het borduurpatroon, eventueel aanbrengen van kleine aanpassingen, het instellen van de machine en het aanpassen van de borduur- en backing garens (kleuren). Voor opdrachten in aantallen t/m 25 stuks is dit € 8,75 (excl. BTW), voor alle aantallen daarboven geldt een stelpost van € 17,50 (excl. BTW).

Uitzondering hierop vormen samengestelde opdrachten. Ofwel opdrachten in een aantal kleiner dan 25 stuks, maar bestaande uit verschillende soorten kleding (bijv. 2 jassen, 6 vesten en 10 poloshirts). Hiervoor is de stelpost ook € 17,50 (excl. BTW).

Borduren.

Teneinde een richtprijs voor de borduurkosten te bepalen dient u volgende stappen te ondernemen:

  1. Meet de breedte en hoogte van het te borduren ontwerp.
  2. Tel deze bij elkaar op. (Bijv. breedte = 10cm, hoogte = 4 cm; 10 + 4 = 14).
  3. Schat in hoeveel procent van het vlak is volgeborduurd; 50%, 70% of 100%.
  • Voorbeeld 1: Alleen tekst borduren = 50%. Prijs uit onderstaande tabellen.
  • Voorbeeld 2: Vrij open logo met tekst erbij = 50% tot 70%. Prijs uit onderstaande tabellen x 1,5.
  • Voorbeeld 3: Helemaal dicht geborduurd logo (met of zonder tekst) = 70% tot 100%. Prijs uit onderstaande tabellen x2.

4.  Kijk nu in onderstaande tabel bij het gewenste aantal voor de (richt)prijs.

Oppervlak 1 t/m 25 Stuks 25 t/m 99 Stuks
b+ h in cm Excl. BTW Excl. BTW
t/m 10 cm €  3,70 €  3,19
12 cm €  4,54 €  3,61
14 cm €  5,46 €  4,33
16 cm €  6,30 €  5,00
18 cm

€  7,35

€  5,84
20 cm €  8,19 €  6,51
23 cm €  9,03 €  7,14
26 cm € 10,50 €  8,28
29 cm € 11,77 €  9,37
32 cm € 13,45 € 10,67
35 cm € 15,13 € 12,14
38 cm € 17,48 € 13,99
41 cm € 20,13 € 16,00
45 cm € 25,21 € 20,00
50 cm € 37,82

€ 30,00

Nog enkele opmerkingen:

  • Voor een precieze prijsopgave kunt u altijd vrijblijvend offerte aanvragen.
  • Aantallen van 100 stuks en meer; altijd op offerte.
  • Prijzen geldig vanaf 1 november 2011.
  • Hiermee vervallen alle eerder genoemde prijzen.

 

Vragen Over.....

Een antwoord op veel gestelde vragen kunt u mogelijk in het menu aan de rechterkant van deze pagina vinden.

Wij werken er aan, om de meest gestelde vragen in de loop van de tijd toe te voegen.

Team R&A Borduurservice

Werkkleding en de Belastingdienst.

Fiscus

 

Januari 2011 is er, door een wijziging in de belastingwetgeving, het een en ander veranderd in de kostenvergoedingen aan werknemers als het gaat om bedrijfskleding. Elk bedrijf moet op voorhand een afweging maken wanneer het deze nieuwe regels gaat toepassen. Men kan dit in 2011, 2012, 2013 of anders uiterlijk in 2014 doen.

Voorwaarden

Om fiscaal gezien bedrijfskleding "bedrijfskleding" te laten zijn, moet er sinds jaar en dag worden voldaan aan bepaalde voorwaarden. Hierin is de belastingdienst altijd zeer duidelijk geweest: elk kledingstuk moet een beeldmerk bevatten van 70 cm².

Het op een representatieve manier aanbrengen van een beeldmerk is niet altijd een eenvoudige opgave voor de werkkledingleverancier.

Bij de ontwikkeling van menig bedrijfslogo is niet of nauwelijks rekening gehouden met de uiting op de kleding. Het "huisstijlboek" dat de kledingleveranciers vaak in handen gedrukt krijgen, maakt het er dikwijls ook niet makkelijker op. Bedenk maar eens hoe je een logo van 1,5 cm hoog en 16 cm breed moet omzetten naar een beeldmerk op een representatieve blazer, pantalon of rok of andere werkkleding.

Wat bij de nieuwe regelgeving blijft staan, is dat de verstrekte bedrijfskleding aan de wet voldoet wanneer:

“ Elk kledingstuk is voorzien van één of meer zichtbare logo's met een totale oppervlakte van
70 cm²"

(dit mag dus ook 2 x 35 cm² zijn).

“ De bedrijfskleding achterblijft op het bedrijf, bijvoorbeeld in een daarvoor ingerichte ruimte met lockers."


Als aan deze eisen wordt voldaan, valt de bedrijfskleding in de categorie "nihilwaardering" en is onbelast. Bedrijfskleding die noodzakelijk is voor het uitvoeren van de werkzaamheden zoals veiligheidskleding, valt ook in deze categorie. In de oude en nieuwe bedrijfskledingregeling kan dus ook kleding worden aangeschaft zonder logo, mits die achterblijft op het bedrijf.

Wordt niet aan de vereisten voldaan dan valt de kleding in de zogenaamde "vrije" ruimte, die 1,4% bedraagt van de totale loonsom van het bedrijf. Wanneer het totaal van de werkkosten de gestelde 1,4% overschrijdt, vindt 80% eindheffing plaats over de meerwaarde.

Als aan de eisen voor "nihilwaardering" wordt voldaan, verandert er niets vergeleken met de voorgaande jaren. Ook als een bedrijf nog geen overstap maakt naar de nieuwe regeling verandert er niets want de kleding is onbelast zolang deze is voorzien van een logo van 70 cm² per kledingstuk.

Dat houdt in dat een broek en een jasje met op elk kledingstuk een logo van 35 cm² niet voldoet aan de bedrijfskledingregeling nieuwe stijl.

Wij vertrouwen er op u hiermee iets meer duidelijkheid te hebben gegeven over de belastingregels voor bedrijfskleding.

Bron: www.belastingdienst.nl